W jaki sposób zwrócić szczególną uwagę Kontrahenta? Zainwestuj w ciuchy z logo

Kategoria:
  • Share post

Opis

Proces nakłaniania kontrahenta do zakupu produktu jest złożony z wielu ewolucyjnych działań. Podstawowym jest jednakże rozbudzenie ciekawości i przyciągnięcie uwagi. Jeśli bowiem konsument będzie zainteresowany produktem istnieje duże prawdopodobieństwo, że rozpocznie go pożądać, a w takim razie uda się do sklepu oraz dokona zakupu. Reklama musi być zatem tak stworzona, by przyciągała szczególną uwagę przypadkowego człowieka. Inaczej będzie tego dokonywał spot radiowy czy telewizyjny, a zupełnie inaczej ogłoszenie o zakresie reklamowym opublikowane w prasie. Najwięcej rozmaitych możliwości daje naturalnie telewizja – można się w niej posłużyć niecodziennym obrazem czy dziwnym dźwiękiem. Jeśli płaszczyzną do tworzenia jest papier, pozostaje tylko dziedzina wizualna.

Twórcy reklam sięgają po różne, w pewnych sytuacjach nieprawdopodobne oraz kontrowersyjne środki, żeby zaskoczyć swoich odbiorców. Żartobliwe rysunki oraz niecodzienne sytuacje dają wysoką skuteczność. Jeśli dodamy do nich niespotykaną warstwę brzmieniową, możemy być pewni, iż spot nie przejdzie niezauważony. Wielokrotnie nie zdajemy sobie nawet sprawy, iż ktoś nami manipuluje. Sądzimy, iż nasze przedsięwzięcia są w pełni dobrowolne, a okazuje się, iż każdy stworzony przez nas ruch został przez kogoś zaplanowany. Dokładnie w taki sposób działa reklama rodzaju odzież reklamowa.

Jako dźwignia handlu przygotowuje konsumenta do zakupu towaru poprzez ciche i systematyczne praktyki. W pierwszej chwili tylko pojawia się w jego życiu. Później jest regularnie powtarzana, dzięki czemu zapada w pamięć. Jeden po drugim, tworzy przychylne uczucia u konsumenta i podsuwa mu pomysł o zakupie. Na koniec chwali i komplementuje klienta za dokonanie słusznego wyboru. Reklamy są kreowane przez ekspertów w dziedzinie psychologii i socjologii, jacy opanowali do perfekcji sztukę perswazji. To naturalnie dzięki temu, jakiekolwiek słowo reklamy jest gruntownie przetrawiane i użyte w konkretnym celu. Każdy obraz oraz dźwięk mają do wykonania jakieś zadanie. Całość ma obowiązek zawrócić kontrahentowi w głowie i nakłonić go do skorzystania z oferty, a następnie do regularnego dokonywania zakupu, co, sądząc po tłumach odwiedzających galerie handlowe, znakomicie się udaje.