Pracownik zdalny w marketingu – czy to przyszłość?

Kategoria:
  • Share post

Opis

Pracownik zdalny w marketingu – czy to przyszłość?

Ostatnie tygodnie życia w obliczu panującej pandemii Covid-19 sprawiły, że bardzo głośny stał się temat pracy zdalnej. Przez wiele tygodni ogólnokrajowej kwarantanny wszyscy, którzy tylko mogli, przeszli na pracę zdalną. No i okazało się, że wiele z tych osób przekonało się do takiego rodzaju pracy. Mówi się, że pandemia zmieni znacząco już na zawsze rynek pracy, mając na myśli m.in. tryb pracy. Jednym z przykładów, gdzie ten model pracy świetnie się sprawdza, jest praca w marketingu.

Zalety pracy zdalnej

Praca w domu kiedyś oznaczała głównie sklejanie kopert czy skręcanie długopisów. Była ostatecznością, lub sposobem dorobienia sobie do pensji. Wszystko zaczęło się diametralnie zmieniać, podczas rewolucji internetowej. Rozwój technologii komputerowych i sieci sprawił, że od kilkunastu lat wiele z zawodów „biurowych” może być wykonywanych zdalnie z domu. Wystarczy posiadać odpowiedni sprzęt i łącze internetowe. Pierwszą zasadniczą zaletą tego typu pracy jest redukcja kosztów. Tyczy się to zarówno pracodawcy, jak i pracownika. Pracodawca oszczędza na powierzchni i wyposażeniu biura, pracownik nie musi dojeżdżać do pracy, czym zyskuje finansowo i czasowo. Kolejnym plusem jest elastyczność. Pracować można w zasadzie z każdego zakątka kraju czy światka – przeprowadzka nie jest, więc problemem. W wielu przypadkach godziny pracy można też dostosować do swoich potrzeb. Klasyczny model „9 – 5” przestał już dawno być aktualny.

Wady pracy zdalnej

Mimo wielu zalet pracy w „home office” , trzeba także wymienić jej wady. Mimo różnych narzędzi do porozumiewania się, czasem w większym zespole ludzi mogą pojawiać się pewne przekłamania czy opóźnienia. Brak większej kontroli, przy jednoczesnym braku samodyscypliny może powodować problemy z wykonywaniem zadań na czas. Dodatkowo, wiadome jest, że niektóre osoby niebyt dobrze znoszą pracę w odosobnieniu. Potrzebują bliższego kontaktu z drugim człowiekiem i rozmowy „face to face”.

Praca zdalna w marketingu

Większość z wyżej podanych aspektów pracy zdalnej dotyczy również zatrudnionych w marketingu. Wiele agencji czy firm, które świadczą usługi w tym zakresie, już dawno wykorzystuje ten model pracy. Większość problemów załatwia tu dobry laptop, telefon i łącze internetowe. W dobrych agencjach wprowadzono liczne aplikacje, które czynią pracę zdalną bardziej przejrzystą, dla osób spoza biura. Część agencji przyjęła taki model pracy czasem nawet całkowicie. W dobie pandemii firmy te okazały się wygrane, bo nie musiały nic zmieniać w organizacji swojej pracy. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że model pracy zdalnej, to już nie tylko przyszłość, ale także teraźniejszość.